Hur går det med jobb?

Jo igår var det en bra dag för mig då jag dels fick min sista lönespec från mitt förra jobb och sen så fick jag svar på mina testresultat från Spårvägen. Jag är antagen till Spårvagnsförarutbildningen! YES! Jag börjar 6:e april och efter 7 veckors pluggande kommer det ett förarprov som jag tänker fixa. När väl proven är klara går jag på en tillsvidaretjänst.

Att söka jobb är riktigt tråkigt! Man söker och söker men får knappt inga svar. Jag blev mer och mer passiv med tiden men dels för att jag väntade och hoppades på detta jobbet. Jag tror faktiskt att man måste ligga på och ringa runt och pusha efter eventuella jobb. Nu är jag glad att jag är på gång in i arbetslivet igen och hoppas att alla andra runt om i Sverige kan finna en sysselsättning.

En del använder sin blogg som ett verktyg för att finna ett jobb, en del skriver om sina jobbsökanden och Aftonbladet har startat en artikelserie där de samlar olika jobb i Sverige. Det här med jobben är något som uppmärksammas mycket nu. I DN står det om den högsta arbetslösheten på 25 år & söker man på intressant.se finns det mycket att läsa.

Min vän Merkaptan var kreativ och lade upp sitt CV på bloggen medans andra såsom Me, Myself & I, Magnus Vitén & Aisha skriver om sitt jobbsökande. På Teame2 & Allt om att söka nytt jobb hittar man info om jobbsökning.

SÅ LYCKA TILL!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS! Så himla kul, och kul med länken till mig :-) Aisha är förresten min klasskamrat :-)