Ska det vara stora läppar?

Eller vad tycker ni? och i så fall varför?

Jag tycker inte att det är snyggt med för stora läppar. Jag kan faktiskt inte riktigt förstå vem som satt den trenden.. Varför skulle det vara fel, fult och äckligt med sina naturliga, mindre läppar??



Skulle verkligen detta vara snyggare?! Åh, nej.. Det tycker jag absolut inte. Jag kom precis att tänka på häromdagen när jag var ute med hunden så passerade jag två kvinnor som var ute och promenerade och det ENDA jag såg på den ena damen var hennes alldeles för stora läppar. Tänkte, SHIT, vad är det där?! Men det är ju tydligen trendigt nuförtiden.



<-- Eller det här då?
Nej tack, det ser inte heller bra ut..




Var nöjd med den du är.. Jag gillar mer naturligt!





















Bilden nedan är en bild från en plastikoperation där man ser före och efter bilder.. Och inte är läpparna på "efter"-bilden snyggare, det tycker inte jag i alla fall..


Söker man på nätet så hittar man flera bloggare som skrivit om antingen gjort eller göra större läppar, några av dem hittar ni här: Linda Byström, Linnson & Sandra. Men även i media finns det en hel del om stora läppar..

Till sist måste jag bara visa en bild på ett par för stora läppar..





Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

J. sa...

haha, det där såg ju bara stört ut!

Candy sa...

Jag har rätt stora läppar naturligt. Jag har även en vän som har det. Det är snyggt på den som passar i det. En av mina vänner förstorar sina redan rätt stora läppar, men det är skitsnyggt på henne. Det blir bra på en del människor, på andra inte. Det blir oftast väldigt fult på personer som har tunna läppar redan innan. Själv gillar jag inte tunna läppar särskilt mycket på tjejer, jag tycker det oftast ser dumt ut och dessutom påminner det om min mor som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt. På killar däremot gillar jag det. =)

Vad som är för stort är ju en smaksak. Jag undrar om du tycker att stora läppar är fult även på de som har det naturligt?

I vilket fall som helst är ju huvudsaken att man själv är nöjd, oavsett läpparna är stora eller små och helt naturliga eller fyllda. Själv skulle jag dock aldrig spruta in nåt i läpparna ens om jag ville, för jag är vegetarian och det jag inte vill äta vill jag inte heller ha i läpparna.

Candy sa...

Haha förresten, för att visa på hur olika man ser på saker och ting: flera av de tjejer du lagt upp bilder på och beskrivit som storläppade, tycker jag har små läppar! =P

PettKrill sa...

Candy: Naturligt är bra.. Är det naturligt stora ser det oftast bra ut.

Simone sa...

Fast man behöver ju inte bespruta sig eller så, vill man bara ha en aning större läppar räcker det med ett bra plump. Ex Lip maximizer från Dior. Så kan man ha lite större när man vill :]

Anonym sa...

Jag håller med, fattar mig inte heller på det konstiga modet med stora läppar. Samma sak med stort hår, jättebröst och minimal midja, rumpa och lår. Det är helt oproportionerligt. Folk som ser ut så ser ut att ha jättehuvuden, som topz eller ballonger, jätteskalle med ett snöre. INTE fint alls.