Är väl inget skönt?

Jag förstår inte varför man EGENTLIGEN vill vara så eller ha det på det här sättet.. Att ligga längst bak på golvet i en spårvagn kan inte vara särskilt skönt men inte bara det att golv oftast är obekväma utan att vara så berusad att man knappt vet till och från.

När man ligger där helt utslagen av vår farliga vätska ALKOHOL så undrar jag om det verkligen är värt det.? Att ligga där i sina egna spyor, bli dagens diskussionsämne, känna sig helt borta och allt detta kl. 13.

Ofta är det väl så att man inte mår särskilt bra när man tar till alkoholen i dessa mängder men hjälper det verkligen något? Kanske för stunden, i alla fall för känslorna, men absolut inte i längden.

Något som jag ändå gillar av den här upplevelsen är att det ändå var några stycken som var framme hos föraren och sa till.. Det betyder att det finns människor som bryr sig och vill göra något gott! Mer sådant.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Simone sa...

sådana människor har jag stött på på spårvagnarna då brukar jag bara väcka dem och få dem ut i friska luften. Det kan ju ha gått snett av något slag - at tde fårr en öerdos av något i sitt glas eller liknande. En del har ingen kontroll bara och blandar hej vilt så blir det bara fel :] Men tacka vet jag människor som hjälper till.. man kanske ligger där själv någon gång då nån stoppat ett piller i ens glas^^

Candy sa...

Jag tycker inte heller att det verkar särskilt behagligt, men tyvärr är detta det enda sättet vissa människor vet om. =/ De är så fast i det att de inte kan komma ur det. De förstår nog knappast vad de håller på med egentligen, förståndet har säkert försvunnit för länge sedan. Tragiskt. Jag brukar försöka att hjälpa till om någon är för berusad eller överhuvudtaget om någon inte ser ut att må bra. Men somliga bara skiter i hur andra har det. Hemskt!