Dessa hundar..

Var inne på Tjockisbloggen.se och läste. Hundar är ju jättemysiga och det går att lära de det mesta. Hon känner hennes hund och det tycker jag är riktigt bra, vet man om att man inte har full kontroll över sin hund eller att man vet att hunden kan vara aggressiv så bör man ju inte släppa den lös hur som helst. En eloge till er!!

Sen blir jag också så irriterad över allt snack om kamphundar! De går alldeles utmärkt ihop med oss människor, barn och hundar. Det är synd att det finns dåliga hundägare som försämrar hundens rykte. Titta bara här:



Mysiga hundar det där!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

milily sa...

Iih, nu kommer jag och ska vara viktig. ;) En kamphund är ju inte en speciell ras, utan en hund som är avlad till kamp, tränad till det. Och det betyder att en chihuahua kan vara en kamphund. ;)
Nu säger inte jag att just DU inte visste det, men dom flesta vet inte vad en kamphund -egentligen- är. Och tror att en pitbull och en rottis är kamphundar och blir livrädda för dem så fort de ser en och tycker att de borde förbjudas.

Ha det så fint nu. :)

Angel sa...

Jodå, det har jag koll på.. Men det är absolut sant det du skriver, de flesta tänker och tror så!