Spelade landslaget bra?!

Jodå, självklart tänker jag på matchen mot danskarna igår på självaste nationaldagen.. Men jag tyckte verkligen att det var en sömnig och tråkig historia som så ofta när svenska landslaget spelar kval.

Är vi inte bättre än så här? Spelade vi bra igår? NEJ, det tycker inte jag!
Det tråkiga var att Danmark inte var direkt bättre än oss igår men vi är helt enkelt inte tillräckligt bra för att vinna en sådan här match. Att det sedan är minst två STORA missar som bäddar för resultatet gör det inte bättre.

Bör Lagerbäck avgå? JA, men det har jag önskat en längre tid så varför skulle han göra det nu? Han har kontrakt kvar och det lär han inte lämna.. Det mest positiva från den senaste tiden är faktiskt att han tagit ut några nya spelare till laget: Adam Johansson och bröderna Elm. Men det räcker inte för att få fortsätta.

In med ett nytt ansikte! Vi behöver det nu efter SÅ MÅNGA ÅR med samma tänk.. Svennis är ledig och villig att ta jobbet tillsammans med Backe och Grip. De har även sagt att det inte skulle handla om pengar om de fick frågan för det trodde jag skulle vara anledningen till ett nej.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

0 kommentarer: