Någon som såg Wipeout igår på femman? Vi tittade på det här hemma och vi skrattade, skrattade och skrattade.. Är ju så fruktansvärt roligt att se någon som ramlar. För visst är väl ändå skadeglädje en riktig glädje.? Och sedan höra härliga kommentarer från Felix & Hans gör det bara ännu roligare.

Att detta är en svensk version på en redan mycket bra och rolig amerikansk version gör mig ingenting, för så länge det är underhållande att titta på så varför inte?

Det jag kan tycka är lite sämre med programmet är att det är så fokuserat på de svenska deltagarna. Jag vill se alla deltagare ramla och slå sig, vare sig de är svenskar eller inte. Sen tycker jag inte att de borde begränsa deltagarna till att det bara kan gå vidare några från alla länder. Om det är 3 st svenskar som är bäst borde de gå längst och inte begränsa det till att ha en från varje land i final..

Klockan 20 på söndagar är alltså tiden för programstarten. Samma tid på Tv6 så är det ju även Erik & Mackan, som jag tyckte var ett klart bättre och roligare "par" inom tv-världen än Filip & Fredrik, som har sitt senaste program men efter att ha sett en stund på "Herre på täppan" blev jag lite besviken då jag inte tyckte det var så skoj som det först verkade.

På tal om Filip & Fredrik så ska tydligen Femman börja sända deras nya program på söndagar i samband med Wipeout och då hoppas Kanal5 på en "Supersöndag".


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

0 kommentarer: