Mikrobloggar

Det är ju så inne med dessa mikrobloggar som t.ex. Twitter och Bloggy men är det verkligen något att ha? Vad jag hör och läser är det mest positivt.

Men jag är inte så imponerad och tycker inte det är något speciellt kul att läsa eller se på. Jag är ju medlem på dessa sidor men jag är verkligen ingen flitig användare av dessa tjänster då jag helt enkelt tycker det är trist och rätt så meningslöst.

Skriv korta och små inlägg.. Varför skulle egentligen det vara bra för? Och hur intressant kan det bli?

Nä för min del kan jag ju vara utan det nya sättet att blogga på då jag hellre skriver här. Upplys mig gärna med det positiva du vet!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det positiva med ex Twitter är att man snabbare kan dela med sig av länkar som man gillar än att publicera dem på sin blogg. eftersom man har fler som följer en på mikrobloggarna än vad man har som läser ens blogg (i mitt fall i ala fall) får man en bättre spridning för sitt budskap där.
Dessutom är det ett enklare sätt att föra dialog med människor som normalt sett inte skulle svara på mail som du skickar, eftersom Twitter gör konversationen mer "inofficiell"

Det är i alla fall vad jag gillar med Twitter.