Mästarnas mästare!

Vad glad jag blev när jag såg att min favorit från första programmet Per Elofsson vann hela programmet. Jag har alltid tyckt om Per för hans inställning och ödmjuka stil och blev väldigt irriterad när den där dopade tysken Mühlegg knäckte Elofsson som i sin tur aldrig kom tillbaka på allvar. Jo, jag vet, han var spansk medborgare men jag tycker inte att det finns något spanskt i den där människan.

Serien Mästarnas mästare är alltså slut för den här gången men jag hoppas verkligen på en ny säsong och precis som "Signerat Kjellberg" skriver så tycker jag att det var lite kalkonvarning på upplägget. Men jag har verkligen tyckt om att titta på programmet där inte varit några intriger och sådant strunt som alltför ofta visas i tv utan bara glädje och ren underhållning.

Jag hoppas nu att tv-bolagen kan komma fram till en lösning och fortsätta sända detta riktigt underhållande program. Kommer verkligen Borg och Stenmark ställa upp i så fall? Något som Aftonbladet skulle tycka vara en drömduo.

Om ni tittade på finalen ikväll och såg Erica Johansson ge upp som "vanligt" så är jag inte ett dugg förvånad. Jag har aldrig riktigt gillat Erica då jag inte tycker om hennes stil. Och nu var det inte bara den som satte stopp utan även hennes riktigt dåliga inställning till att vilja vinna.. Hon har ingen riktig vinnarlust och ger upp så fort det går mot henne. Detta har hon visat upp tidigare i programmet så förvånad är jag inte.

Att Per fick sällskap av Malin Moström var riktigt kul att se för jag har inte riktigt haft någon uppfattning av henne innan men ju längre programmet gått, ju mer har jag gillat henne. Bra inställning och väldigt duktig. Den absolut bästa motståndaren till Per! Även Kennel Virvlan och Aurora tycker att det var rätt vinnare!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ska se programmet ikväll men har ju redan läst hur det gick. Gillade också det här programmet mer och mer. Hoppas på en ny säsong med ännu mer spännande idrottsstjärnor.

Bara att få följa hur de är lite på sidan av var ju djäkligt roligt men de kanske kan vara på någon roligare plats nästa säsong.

Erica J är en djävligt dålig förlorare som jag ibland också har lite svårt för.