Facebook användare?

Använder du Facebook? Det gör inte jag, har aldrig varit inte på sidan. Finns ju faktiskt inget som tilltalar mig med Facebook.

Jag läste precis att över 70 000 gått med i en grupp på Facebook som är mot de nya villkoren. Och detta handlar om att Facebook har rättigheter till att arkivera bilder och texter även efter att man avslutat sitt konto. Jag uppfattade som att det alltid varit så i alla fall då jag först hörde talas om Facebook vilket självklart var rätt sent. Jag är ju inte så insatt i alla nyheter.

Det står även att företaget återgått till de gamla villkoren så länge tills de löst de frågor som kommit upp.

Man kan göra skillnad här i världen?! Verkar ju så även i detta fallet.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Tilda sa...

Jag trodde jag var ensam om att våga vägra Facebook, men trevligt att se att vi är fler! :)

Anonym sa...

Nä, jag har aldrig heller intresserat mig för Facebook. Jag har nog att göra med min blogg :-)
Ha en bra dag.

Anonym sa...

Kommer väl med ett försvar för Facebook och andra nätverk på nätet. Egentligen är det ingen störra skillnad på att blogga än att finnas på Facebook. Det är bara olika forum för att kommunicera över internet.