Försäljare

När jag igår var på väg ut ur affären så får jag syn på dem, två stycken. Nej, vad jobbigt tänker jag direkt. Jag gillar inte de där! Denna gången var det 3 som hade två "påprackare" på plats.

Jag var väldigt irriterad av bara tanken på frågan som jag visste skulle komma, "vad ringer du med idag?", så när jag väl gick förbi sa han hej. Jag hejade tillbaka samtidigt som jag troligtvis gav han en riktigt irriterad blick. Och jag bara fortsatte gå och till min förvåning så försökte han inget mer, kanske såg han i mina ögon hur trött jag är på sådana här..

Överlag så förstår jag mig inte på hur man kan med att pracka på folk saker och verkligen gå på så.. Förr så var de ofta på mig trots att jag inte vill ha något, jag tror att det har att göra med att jag såg osäker ut och då högg de. Nu är jag bara så irriterad och då blir jag inte lika ofta påhoppad men det händer ändå titt som tätt.

Vad är det de inte förstår? SLUTA! Jag vill inte prata med er, jag vill inte köpa något. Vill jag köpa något så kollar jag upp det själv. Att hoppa på en och ibland bli irriterad för att jag inte är intresserad, skärp er!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

En försäljare som blir irriterad på en kund för att kunden inte vill ha tjänsten försäljaren erbjuder är en usel försäljare.

En försäljare måste vara påläst på kunden och veta vad de vill ha. Gatuterroristerna (abbonemangsförsäljarna) är inte det, därför är denna typ av försäljning nedvärderad och ger försäljare i allmänhet ett dåligt rykte.

En försäljare är ju egentligen bara en person som förmedlar en tjänst eller en produkt mellan företag och privatperson eller mellan företag och företag.

Anonym sa...

håller med dig dom är ju till och med inne i affären ibland här/sussi

Anonym sa...

säljare är oxå bara ett job.... dom tjänar jävlit bra förresten! kolla in saljkungen.se - sveriges största försäljningsportal