Kapat konto?!

Satt precis och läste om Hasse Aro och att hans konto blivit kapat. Fy för alla jävla kriminella som håller på och gör en massa brott mot oss medmänniskor.

Visst, han tjänade cirka 1,5 miljoner år 2007 och hans förlust på 17 000 inte borde svida lika mycket som för oss dödliga som inte tjänar så mycket pengar men det är ändå riktigt dåligt gjort. Jag lider med alla oskyldiga människor som hela tiden drabbas av ekonomiska brott. Måste bli ett stopp på det här! Sno pengar från varandra istället, ni kriminella!!

Jag vill inte handla något över nätet och blir så irriterad när vissa tjänster eller saker enbart går att köpa på det sättet. Då betalar jag inte! Nu senast så är det årskortet till Blåvitt som enbart gick att betala över nätet.. Jag vill inte riskera något så därför tänker jag absolut inte göra det heller och då undrar jag egentligen hur företag tänker? Borde väl se över sina kunder och deras behov av att kunna betala på olika sätt.. Har ju fungerat förut så varför inte fortsätta?

Nu är det ju visserligen så att det inte bara är över nätet som det kan vara farligt att åka dit för bedrägeri utan man måste passa sig även när man handlar på plats eller tar ut pengar från automat.. Och vad jag läste någonstans så vet ju tydligen bankerna hur de kan göra det mer säkert men tycker att det kostar för mycket att införa detta.. Men kostar det inte mer att ersätta alla era kunder som förlorar pengar på ett bedrägeri? NÄ USCH!!

Hoppas nu det går bra för Hasse och alla andra som tyvärr drabbats av något sådant här. Och hoppas vi kan få det mer säkert i vårt samhälle!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

0 kommentarer: