Mitt inre centrum

Då jag blivit lite småkrasslig med lite "halsont" och snuva så bestämde jag mig för att ta ett varmt skönt bad. Och efter att ha diskuterat med en vän till mig på msn igår så bestämde jag mig för att ta tag i det där som jag tänkt ett tag nu. Han berättade för mig att han läser en bok som heter "De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör". Det låter lite grann som en bok jag kan gilla, vi har några böcker hemma som jag tänkt börja läsa.

När jag ändå skulle ligga i badet en stund tog jag fram en av dessa böcker och började läsa. "Ditt inre centrum" av Marta Cullberg Weston blev mitt val och den känns redan intressant, jag gillar ju det där med att hitta sig själv vilket man kan säga att boken handlar om.

Du sitter och tittar mot ett skogsbryn när du plötsligt ser en rörelse. Långsamt lösgör sig en gestalt ur skuggorna. En person framträder och kommer vandrande mot dig. När personen kommer närmare inser du att det är du själv. Vad är det du ser? Vad känner du inför dig själv när du iakttar personen? Är du nöjd med den du är?

Det här en bit ur boken som beskriver att detta kan vara en scen i en symboldramaterapi. Det här tycker jag verkligen kan bli spännande, jag gillar djupgående information och när det framkallar tankar.

Jag har precis som boken nämner varit i en kris i mitt liv och det är ofta då man börjar tänka på sitt "själv". Jag kommer fortsätta läsa boken och uppdatera hur det går.. Det blir någon annan dag tyvärr, vi har ju hund och hundar måste gå ut. Men det är ett härligt nederbörd i form av snöblandat regn så det kommer bli en mysig promenad.

Väl mött! ALLT LÖSER SIG, glöm inte det!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klyftig vän det där måste vara... ;-)

Anonym sa...

Tack för din kommentar inne hos mig! Skönt att det finns fler 'ostrukturerade' här i bloggvärlden ;)
Kramis

Anonym sa...

Hej och tack för din fina kommentar i min blogg. Ha en bra dag.