Svårt med komplimanger

Får ni många komplimanger? Jag får inte höra det särskilt ofta.. Är det så att man inte värd någon komplimang eller är man inte bra på något? Jag vet egentligen inte varför man är så dålig på att ge komplimanger men då tycker jag visserligen inte att vi är duktiga på att ta komplimanger heller.

Jag får höra mycket av min sambo och det uppskattar jag väldigt mycket. Undrar egentligen om jag är något vidare på att ta komplimangerna? Får höra med henne senare idag. Att höra något positivt från någon annan är inte ofta jag gör, någon gång då och då. För visst vill man ändå höra snälla och glada saker från folk i sin närhet. Vem vill inte det?

Jag tycker att jag är rätt så okej att ge komplimanger. Men sen blir det lite grann på automatik att det blir mindre och mindre till de människor som inte verkar bry sig eller kan ta komplimangerna. Jag brukar försöka säga att någon är duktig om jag tycker att personen i fråga är duktig. Hoppas det kommer fram ordentligt men tror i ärlighetens namn att det inte alltid gör det.

Jag mår mycket bättre om jag får ge och ta emot komplimanger. Tror faktiskt att de flesta gör det. Så försök ge våra medmänniskor eller åtminstone våra nära och kära lite mer komplimanger.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du är bra på att ge komplimanger!! I alla fall på fotbollen.