Härlig inställning

Har ni sett filmen Holy Man? Jag såg den precis för andra gången i mitt liv och det är mycket trevlig och positiv film som jag verkligen tycker om. Han har en sådan fruktansvärt härlig inställning till livet och det är precis så jag vill vara och känna. En bit i filmen går så här: När en man vaknar upp och är på sitt dåliga morgonhumör säger han till honom så här: Hur kan du må så dåligt när du har det så bra och bor så fint?

Och stämmer inte detta? Egentligen så borde man ju faktiskt inte må så dåligt, det finns många människor som har det sämre och jag vill att alla människor ska må bra. Har man tak över huvudet, någon familj som älskar en, något husdjur och ja egentligen vad som helst som man kan vara tacksam över. Varför inte vara glad för detta?

Är det så att vi människor alltid kräver mer och mer ur livet och inte nöjer oss lika lätt när vi äntligen fått det vi velat ha? Jag tror tyvärr att fallet är så, jag själv är precis likadan. Jag bor i en fin lägenhet med min älskade själsfrände och vi har fyra goa husdjur, jag spelar fotboll som jag älskar, jag har en familj som finns här för mig, jag har en inkomst (i alla fall ett tag till) och då borde jag faktiskt inte må så dåligt.

Problemet är att man börjar slappna av och ta saker för givet. Man uppskattar allt mycket mindre. Men egentligen är det ju ingen skillnad, FAN, jag har hittat min livskamrat! Jag spelar fotboll! Räcker bara att tänka på det så mår jag faktiskt riktigt bra! Är ju precis så jag vill ha det..


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentarer:

Anonym sa...

RÄTTT!! glad att du märkt d. Vi kräver mer o mer hela tiden, ti slut blir d som nu, människan e ALDRIG nöjd, va o hur bra man än har d.
Ja ha oxå efter mycke strul börjat inse huur himla bra jag o min son har d som vi har d.
kram