Tuff period

Jo det är januari och en tuff period för mig. Det är ju så att jag har väldigt mycket i livet just nu och det tär faktiskt rätt mycket på mig. Det är en del personer i min närhet som inte mår så bra, vi har inte så mycket pengar, vad händer med jobbet, hur tar jag tag i mitt liv. Detta är alla orsaker som jag känner av.

För att förklara lite av det; ekonomin är beroende av en inkomst vilken man får genom jobb vilket jag vill ha ett nytt då min sista anställningsdag är den 24 februari. Jag vill absolut komma i ordning i mitt liv, inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det är en stor del av mig som handlar om precis det jag skrivit om innan, självförtroende och självkänsla.

Mitt självförtroende och min självkänsla är väldigt låg trots att kanske inte så många kan se det och detta är något jag verkligen kämpar med att förbättra. Det är faktiskt som jag trott innan och som jag även läst nu, att allt som händer och hur du blir behandlad i ditt liv ända sedan du var väldigt ung sätter prägel på din självkänsla och ditt självförtroende.

Tankarna far genom livet och så långt bakåt man kan minnas men ändå är det svårt att hitta några anledningar eller förklaringar. Jag tror att jag måste börja jobba med mig själv och inte försöka hitta saker som hänt innan utan försöka ta tag i dagarna som kommer.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

0 kommentarer: