Jag har alltid, i alla fall vad jag minns, strävat efter att bli omtyckt av alla. Men varför vill man det? För när jag funderar på det så undrar jag varför jag vill det. Egentligen så spelar det ju ingen roll om någon som man inte gillar tycker illa om mig. Jag vill att de personer jag tycker om ska gilla mig, så enkelt är det..

Är det någon som beter sig konstigt och inte verkar tycka om något med mig så VARFÖR ska jag ens bry mig? Jag måste lära mig att tycka om mig själv. För ju mer jag tänkt på detta, ju närmare målet har jag kommit. Dvs. älska mig själv och inte ta åt mig så mycket negativt.

Jag har alldeles för ofta försökt att göra saker som jag egentligen inte velat göra, bara för att bli omtyckt och ofta av någon som jag faktiskt inte tycker om eller bryr mig om. Men ändå vill jag att denna personen ska tycka om mig. Mycket av detta kommer från mina erfarenheter i livet.

Det här är precis detta jag läst om självkänsla och det stämmer ju bra in på mig.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentarer:

Linda sa...

Viktiga tankar och jag håller med, man måste börja hos sig själv.

Tack för ditt stöd inne hos mig.

Ha det så bra och trevlig helg!

/Linda