Pengar är inte allt

Tänk om man skulle vinna en stor summa pengar? Vad skulle egentligen hända då? Något man undrar är om det verkligen skulle kunna så här illa?

Nu vann denna man 757 miljoner efter skatt och det är extremt mycket pengar. Vad kan man ens göra av alla pengar?

Jag önskar självklart att jag också kunde vinna pengar men jag vill inte vinna mer än att jag kan betala av mina lån som är en sån stor last för mig. Sen lite extra så vi kunde ut och resa för det skulle vi behöva.. Jag nöjer mig så. För visst en liten slant till hade inte skadat så vi haft insats till ett hus men absolut mer än så, det här hade bara varit en bonus..

Pengar är faktiskt en av de värsta saker som finns här i livet.. Det förstör så många liv, förstör många vänskaper mm. Har du inte pengar är det jobbigt att knappt kunna leva och har du för mycket pengar kan jag tänka mig att det också jobbigt med saker som till exempel just vänskap, vilka är dina riktiga vänner?

Vinner man riktigt mycket pengar bör man nog tänka efter båda en, två, tre och fyra gånger innan man bestämmer sig för vad man ska göra. Ta det lugnt och tänk efter riktigt noga är mitt råd! Vill ju inte sluta som i just detta fallet.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentarer:

Anonym sa...

Sant sant, men man behöver ju inte spendera pengarna som han gjorde.
Själv funderade jag på vad den perfekta vinsten skulle vara och kom fram till att ungefär 3 miljoner skulle täcka ens skulder att man kunde köpa en bostad och fortafarande jobba normalt, men utan att behöva oroa sig för ekonomin.