Vara positiv!

Jag var precis inne och läste lite olika blogginlägg när jag hittade detta inlägg. Och jag tycker det är väldigt vettigt skrivet.

Ni som inte orkar klicka vidare och läsa där kan jag berätta att det stod att alla borde vara positiva, öka sin självkänsla och självömkan osv. Håller med helt. Man mår så mycket bättre om man kan tycka om sig själv och precis som man kan läsa på länken så är det mycket lättare att ha en positiv livssyn än att ständigt se allt i fyra nyanser grått. Så varför gå runt och vara negativ?

Jag tänker efter lite grann och jag har alltid trott att jag varit en positiv kille men kanske i själva verket inte varit så himla positiv som jag trott utan rent av negativ. Det ska det i alla fall bli ändring på, jag VILL vara positiv och ha en positiv inställning till livet alla tester och utmaningar.

Detta är ingen lätt match men jag kommer gå segrande ur den och stå där positiv och glad som aldrig förr. För nu är det nya tider i mitt liv precis som ni kan läsa i ett av mina inlägg nedan och nu är känns det helt rätt att ta tag i mitt liv!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

0 kommentarer: