Sjunga för Gaza

Såg precis att Alcazar sjunger för barnen i Gaza och det är snällt. I just detta fallet vet jag ingenting alls. Vet inte var dem är, när dem gör det och så vidare.

Oftast när jag hör artister sjunga för "välgörenhet" vilket händer rätt så ofta, är det ibland för uteliggare, ibland är det för olycksoffer osv. Tyvärr så gillar jag inte riktigt sättet som det sker på. För oftast är det så att det är någon eller några artister som spelar antingen en konsert eller i en skiva. Tanken är BRA.. Det som jag dock inte gillar är att det är vi "vanliga Svenssons" som får betala för t.ex. skivan de spelat in.

Så i princip så är det ju VI som hjälper de drabbade, inte artisterna! De jobbar gratis och det är väl det som de tycker är så bra men ger de också bidrag i form av pengar? Hoppas det , men tror tyvärr inte det. Jag ställer gärna upp gratis om jag kan, så jag tycker verkligen att de borde ställa upp med pengar för det är ju den stora anledningen som man gör något sådant här.

Ni artister och kändisar som ställer upp och gör saker gratis för välgörenhet. Skänk en slant ni också, det är ju ändå oftast ni som har lite mer av den varan!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentarer:

Anonym sa...

Kändisar borde svara på frågan om de gör nåt för välgörenhet: "Skit i det du. Det där sköter jag privat". Men sen vet ju jag att välgörenhet är prutt.